• „A fi viu: să dorești și să fii dorit! Aici e secretul, știința, dibăcia! Să fii pulsație – și inima va bate oricum...” - Mihai Măniuţiu

Inocența e mai sexy decât vă închipuiți

Anii '70, trupuri de copile (Jodie Foster, Brooke Shields și Nadia Comăneci) și priviri de adulți. Aflate la limita dintre feminin și masculin, un fel de androginitate inocentă ce pare a le proteja de conotații sexuale, micuțele vedete par a nu ști exact la ce folosesc corpurile lor și, mai ales, imaginea propriilor corpuri. 

În 1977 domnește în Vest un triumvirat mediatic de fetițe. Jodie Foster joacă rolul unei micuțe prostituate în filmul Taxi Driver, care, pe tocuri foarte înalte și în minișort, cutreieră trotuarele din New York. „Chiar ai 12 ani și jumătate?”, o întreabă personajul jucat de Robert De Niro. „Hei, Jodie, ai un prieten? Când te măriți?”, vrea să știe ziaristul care a invitat-o pe actriță în emisiune.

Brooke Shields, la rândul ei, întruchipează o copilă prostituată în Pretty Baby de Louis Malle, o fecioară în rochie de dantelă crem, scoasă la mezat într-un bordel de la începutul secolului trecut.

„Vreau să fii iubitul meu”, îi susură ea lui Keith Caradine pe o melodie nostalgică de Scott Joplin. „Hmm, ai o privire cam… ațâțătoare! Știi ce înseamnă cuvântul ăsta?”, o întreabă, mucalit, prezentatorul unui talk-show pe Brooke Shields. Micuța, încurcată, murmură: „Nu, nu știu exact, nu”. Prezentatorul răsfoiește atunci o revistă și o plimbă prin fața camerei: „Hmm, cu atât mai bine, cu atât mai bine. Spune-mi, crezi că ești sexy în fotografia asta?”

La 10 ani, ea a pozat goală în cadă, cu trupul neted și firav dat cu ulei, cu fața fardată excesiv. Brooke își freacă nasul, tăcută, se întoarce către fotograful aflat alături, în platou, care se entuziasmează: „Ce mai vampă! În fotografie, vedeți, e o fetiță goală, care seamănă cu un băiețel, care vrea să semene cu o femeie”. El lucrează pentru grupul Playboy Press, la un nou număr consacrat fetițelor: Sugar and Spice.

Nadia C. este a treia fetiță. Fetițelor din Vest, copila comunistă nemachiată le propune deprinderea de a lupta. Cel mai bun mod de a ataca, de a-ți balansa corpul întins la maximum.

„Am fost la New York în 1977 pentru o competiție. Pe Broadway, erau acele imense afișe cu o fetiță de vârsta mea, cred, care făcea publicitate pentru un parfum. M-a fascinat. Nu eram genul ăsta de… Ni eram o fată care visa să fie o femeie. Nu eram nici băiat. Mă aflam… în altă parte. În afara acestor…”

Cu bucle șatene date cu fixativ ce-i încadrează privirea albastră cu gene lungi, înnegrite de rimel, cu buze lucitoare, ușor întredeschise, și strângând la piept un ursuleț de pluș bej, fetița în rochiță albă, de care Nadia își amintește atât de bine, are opt ani când devine imaginea parfumurilor Love's baby Soft. În josul afișului, sloganul următor: „Pentru că inocența e mai sexy decât vă închipuiți…”

Lola Lafon, Fetița care nu zâmbea niciodată

Mai poți vedea și Micuța zână comunistă (recenzie), Ca toate celelalte; Copacii din București


0 Comentarii

Scrie un comentariu

Adresa de email nu va fi facută publică.
Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii

Da   Nu