Editura Nemira lansează Bookvertising, o inițiativă națională de promovare a cititului

Editura Nemira lansează Bookvertising, o inițiativă națională de promovare a cititului

Editura Nemira lansează Bookvertising, o campanie națională de promovare a cititului. Bookvertising este o inițiativă prin care ne dorim să susținem literatura română contemporană, plasând în reclamele brandurilor cărți scrise de autori români, oferindu-le astfel mai multă expunere și vizibilitate. 

Adesea, cărțile nu apar în reclame, iar când o fac, sunt doar parte din recuzită, fără a fi recognoscibile. Întrebarea de la care am pornit a fost: „Cum ar fi ca aceste cărți să fie reale și vizibile, ba chiar să aparțină autorilor români?” Așa au luat naștere Bookvertising și platforma www.bookvertising.ro

Vrem să promovăm cititul și, în același timp, să creștem notorietatea scriitorilor români prin prezența în reclamele brandurilor care au o vizibilitate puternică, atât în TV, cât și în mediul online. Mai multe branduri s-au alăturat deja acestei inițiative prin postări care includ cărți de la editura Nemira: Edenia, Raffaello, Giotto, Star, San România. Acestea pot fi vizualizate aici.

Prin Bookvertising, vrem ca plasarea cărților în reclame să devină o normalitate. De aceea, invităm și celelalte edituri din România să ni se alăture și să pună la dispoziția brandurilor și a creatorilor de reclame cât mai multe titluri ale scriitorilor români contemporani. Mecanismul este foarte simplu: brandurile intră pe bookvertising.ro și își aleg cărțile pe care doresc să le plaseze în vizualurile lor.

Este important pentru noi să existe un îndemn constant către citit, o publicitate permanentă la cărți, de aceea vă invităm să faceți parte din inițiativă și să ne ajutați să dăm vestea mai departe, astfel încât cărțile din literatură română contemporană să aibă mai multă expunere și vizibilitate.

În cadrul acestei campanii de promovare a lecturii care își propune să creeze o reclamă permanentă la cărți și lectură, Editura Nemira a lansat și o petiție online prin care dorește să convingă CNA-ul că lectura trebuie încurajată. Petiția propune difuzarea următorului mesaj de interes public la TV: „Pentru o dezvoltare armonioasă, citiți cel puțin o carte pe lună!” În cadrul petiției, sunt prezentate beneficiile lecturii, precum și contextul pieței de carte în România.

Cele mai recente statistici arată că 93,5% dintre români nu cumpără nici măcar o carte pe an. Piața de carte din România este una dintre cele mai mici din UE, iar cititul este rareori încurajat. Printre beneficiile cititului se numără: îmbogățirea vocabularului și a memoriei, dezvoltarea gândirii critice și a imaginației, reducerea stresului, dezvoltarea emoțională și mentală, îmbunătățirea concentrării. O dezvoltare armonioasă este la fel de importantă ca toate celelalte mesaje existente deja în spațiul public, iar lectura este esențială pentru această dezvoltare. Editura Nemira consideră că este important să existe un îndemn constant la citit, iar un mesaj de interes public este cu adevărat necesar.

Petiția poate fi accesată și semnată aici: https://www.petitieonline.com/hai_s_convingem_cna_c_lectura_trebuie_incurajat

Scrie un comentariu

Anuleaza

Abonează-te la

Newsletter