• „Quand on n’aime pas trop, on n’aime assez” - Bussy-Rabutin

Noutățile Editurii Publica la Gaudeamus 2016

Noutățile Editurii Publica la Gaudeamus 2016

Alături de noutățile care au apărut deja toamna asta (Curaj cât trebuie. Mini-manual cu instrucțiuni pentru suflet, de Cheryl Strayed; Cei mai deștepți copii din lume și modelele de învățământ care i-au format, de Amanda Ripley; Tot ea... Becoming Meryl Streep, de Michael Shulman; O pereche de pantofi. Finanţele şi contabilitatea afacerii, de Tinca Celnicu; Făcut pentru creaţie. Descoperă misterele minţilor creative, de Carolyn Gregoire și Scott Barry Kaufman) Editura Publica vine la Gaudeamus cu alte cărți extrem de interesante, cum ar fi mult-așteptata Arta interviului, de Lawrence Grobel, Dincolo de frumusețea perenă, de Katherine Boo sau TED TALKS. Ghidul oficial TED pentru vorbit în public

 

Shoe dog. Memoriile creatorului Nike

Tânăr, curios, proaspăt ieșit de pe băncile școlii de afaceri, Phil Knight a împrumutat 50 de dolari de la tatăl său și a lansat o companie cu o misiune simplă: să importe din Japonia pantofi de alergare ieftini și de foarte bună calitate. În primul an, 1964, Knight a vândut pantofii din portbagajul mașinii sale Plymouth Valiant și a avut încasări de 8 000 de dolari. Astăzi vânzările anuale ale companiei Nike se ridică la 30 de miliarde de dolari. În această epocă a start-upurilor, Nike, compania lui Knight, reprezintă standardul cel mai înalt, iar swoosh este mai mult decât un simplu logo: simbol al grației și măreției, swoosh este una dintre puținele imagini legendare recunoscute imediat în orice colț al lumii. Knight, omul din spatele swoosh, a fost întotdeauna un mister. Acum, într-o surprinzătoare, modestă, nefiltrată, amuzantă și minunat cizelată carte de memorii, el ne spune povestea sa.

„Îl știam pe Phil Knight de când eram copil, dar nu l-am cunoscut cu adevărat până când n-am deschis această carte minunată, uimitoare, intimă. Lucru valabil și pentru Nike. Am purtat cu mândrie echipamentul produs de ei, dar nu mi-am dat seama că în spatele fiecărui swoosh stătea o saga remarcabilă despre inovație, supraviețuire și triumf. Sinceră, amuzantă, plină de suspans, elaborată – aceasta este o carte de memorii pentru cei ce iubesc sportul, dar mai presus de toate este o carte de memorii pentru cei ce iubesc autobiografiile.” – ANDRE AGASSI, autor al cărții Open, bestseller New York Times.

 

Arta interviului

În Arta interviului, Lawrence Grobel povestește cele mai interesante întâmplări din cariera sa, dar și cele mai savuroase momente din lista sa lungă de interviuri cu actori care au primit Premiul Oscar, cu scriitori laureați ai Premiului Pulitzer sau cu sportivi celebri. Grobel explică pas cu pas ce presupune un interviu – de la munca de documentare, la retușurile finale –, astfel că Arta interviului va fi un răsfăț atât pentru jurnaliști, cât și pentru devoratorii de cultură.

Larry Grobel, celebru în rândul jurnaliștilor și numit „intervievatorul intervievatorilor”, a scris nenumărate biografii – printre care Truman Capote, Marlon Brando, James Michener și familia Houston – și articole pentru Rolling Stone, Playboy și New York Times. Și-a petrecut cei 30 de ani de carieră încercând să convingă persoane dificile să vorbească deschis. În Arta interviului, autorul oferă tot felul de sfaturi despre cum poate fi obținut un interviu bun și le oferă cititorilor o imagine de culise din timpul interviurilor sale, în cadrul cărora a primit răspunsuri savuroase cum ar fi:

Mie nu-mi place Shakespeare. Prefer Malibu. (Anthony Hopkins)

Feministele nu mă plac, dar nici eu nu le plac pe ele. (Mel Gibson)

Mă rog la Dumnezeu ca atunci când mor prietenii să-mi fure trupul de la morgă și să dea o petrecere. (Drew Barrymore)

Vreau să pleci de aici. Și vreau și nenorocitele alea de casete! (Bob Knight)

În 1973, când aveam doar 11 ani, am fumat iarbă cu tata... S-a gândit că astfel îmi va oferi posibilitatea unei experiențe revelatoare așa cum alte dăți îmi oferea romanele lui Hemingway sau filmele lui Woody Allen. (Anthony Kiedis)

 

Dincolo de frumusețea perenă
În această carte uluitoare Katherine Boo zugrăveşte o epocă tulbure de schimbări globale şi de inegalitate ce devine umană prin povestea dramatică a unor familii care luptă pentru o viaţă mai bună în Annawadi, o aşezare improvizată la umbra hotelurilor de lux de lângă aeroportul din Mumbai. Odată ce India începe să prospere, locuitorii din Annawadi încep să spere cu pasiune. Abdul, un adolescent întreprinzător, vede „o avere nemăsurată” în gunoaiele reciclabile aruncate de cei bogaţi. Chiar și copiii cei mai săraci, cum ar fi tânărul hoţ Kalu, simt că şi-ar putea împlini visele.

Ulterior însă Abdul este acuzat pe nedrept în urma unei tragedii şocante; teroarea şi recesiunea globală scutură oraşul din temelii; tensiunile înăbuşite legate de religie, castă, sex, putere şi invidie economică ies la iveală în chip brutal. Cu inteligenţă, umor şi o profundă înţelegere a ceea ce-i leagă pe oameni în vremuri tulburi de schimbare, Dincolo de frumuseţea perenă, o carte bazată pe ani întregi de documentare fără compromis, îl duce pe cititor drept în mijlocul uneia dintre lumile ascunse ale secolului XXI şi în inima unor familii cu neputinţă de uitat.

Documentată precum scandalul Watergate, scrisă precum Marile speranţe şi, fără îndoială, cea mai bună carte de non-ficţiune din ultimii ani. – New York Magazine

Această carte este deopotrivă un tur de forţă în reportajul social şi o capodoperă literară. – din motivația juriului, la acordarea premiului pentru non-ficțiune PEN/John Kenneth Galbraith Award

 


Peak. Secretele performanței de top și noua știință a expertizei

Descoperirile lui Ericsson au fost elogiate și dezbătute, dar niciodată explicate corect. Prin urmare, ideea de expertiză încă ne intimidează – credem că avem nevoie de talent nativ ca să atingem excelența sau că excelența pare prohibitiv de dificilă. Peak dezminte ambele idei, dovedind că practic toți avem în noi semințele excelenței – trebuie numai să le cultivăm așa cum se cuvine. Peak oferă sfaturi neprețuite, adeseori contraintuitive despre fixarea unor obiective, recepționarea unui feedback, identificarea modelelor și despre automotivație. Fie că doriți să vă distingeți în profesie, să vă îmbunătățiți performanțele sportive ori să vă ajutați copilul să obțină rezultate școlare deosebite, metodele revoluționare ale lui Ericsson vă vor arăta cum să vă îmbunătățiți aproape orice abilitate importantă pentru voi.

Peak oferă totuși mai mult decât o îndrumare practică. Cartea demistifică reușitele de excepție ale multor performeri remarcabili, de la virtuozi ai muzicii și iluștri savanți până la neurochirurgi, întreprinzători și sportivi profesioniști. Oferă, de asemenea, dovezi convingătoare că școlile noastre abordează educația în modalități greșite. Și ne prezintă o viziune convingătoare și nouă despre potențialul  enorm pe care toţi îl avem.

 


TED TALKS. Ghidul oficial TED pentru vorbit în public

Din 2001, de la preluarea TED, Chris Anderson ne-a demonstrat că discursurile scurte și atent concepute pot fi cheia care descătușează empatia, stârnește entuziasmul, împărtășește informația și promovează un vis comun. Gândit cum trebuie, un discurs poate să electrizeze o încăpere și să transforme perspectiva despre lume a celor prezenți; poate fi mult mai puternic decât orice document scris.

TED TALKS explică în ce fel poate fi transformat în realitate miracolul vorbitului remarcabil în public și echipează cititorul cu tot ce are nevoie ca să-și atingă obiectivul. Nu există o formulă fixă; nu ar trebui să existe două discursuri la fel. Dar există instrumente care pot face mai puternic orice vorbitor. Chris Anderson a lucrat cu toți invitații TED care au fascinat publicul, iar în paginile acestei cărți ne împărtășește gândurile câtorva dintre ei: Sir Ken Robinson, Amy Cuddy, Elizabeth Gilbert, Salman Khan, Dan Gilbert, Monica Lewinsky și zeci de alți vorbitori.

Anderson explică modul în care trebuie să-ți construiești conținutul discursului și vorbește despre cum să obții cel mai bun efect pe scenă. Acesta este noul manual al secolului XXI pentru o comunicare realmente eficientă și reprezintă o lectură obligatorie pentru oricine este gata să producă impact prin intermediul ideilor sale.

 



Articole asemănătoare

Grupul Editorial Trei la Gaudeamus 2016

Ediția cu numărul 23 a Târgului Internaţional GAUDEAMUS - Carte de învăţătură marchează pentru Trei, Pandora M și Lifestyle Publishing o serie de premiere editoriale.

Concurs „Probe de empatie”, de Leslie Jamison (încheiat)

Împreună cu prietenii de la Editura Publica am organizat un concurs ce are ca premii 3 exemplare din volumul de eseuri „Probe de empatie”, de Leslie Jamison.

„Wonderland”, de Steven Johnson, inaugurează Co-lecția de știință a Editurii Publica

„Wonderland”, de Steven Johnson, inaugurează Co-lecția de știință a Editurii Publica — o colecție dedicată celor mai interesante și importante idei științifice, descoperiri și inovații din lumea de azi.

0 Comentarii

Scrie un comentariu

Adresa de email nu va fi facută publică.
Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii

Da   Nu