• „Sunt un om singur, un singur iad…” - Quasimodo (Cocoșatul de la Notre-Dame)

Oana Boca, Ioana Gruenwald și Luminița Corneanu la CDPL FEST 35

Oana Boca, Ioana Gruenwald și Luminița Corneanu la CDPL FEST 35

Sâmbătă, 21 martie, de la ora 18.00, în Club A, CDPL FEST 35 propune o discuție despre latura administrativă a promovării literare. Cine și cum se ocupă de munca de jos a reprezentării literare la nivel oficial? Cum se face un festival literar, ce presupune o participare națională la un târg de carte internațional? Multe și mărunte aspecte care țin de partea aparent administrativă a literaturii noastre cea de toate zilele. În așteptarea Galei Bun de Tipar și-n plină participare românească la Salon du Livre, un dialog cu Oana Boca, Ioana Gruenwald și Luminița Corneanu.

Oana Boca este fondatoarea şi managerul Headsome Communication și unul dintre cei 3 fondatori ai Festivalului Internațional de Literatură de la București, cel mai important festival independent de literatură din România. Fost director de imagine al Editurii Polirom (2003-2012), cu o experiență de 12 ani în comunicare corporatistă editorială și promovare de carte, dintre care 9 ani în management.
Absolventă a Departamentului de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Facultății de Litere a Universității „Al.I. Cuza”, Iași (secția Germanistică). Master în Studii Europene – Centrul de Studii Europene din cadrul UAIC, Iași.
Oana Boca a primit în 2009 Silver Award for Excellence în cadrul PR Award România pentru Campania „Întrebă-mă despre FIRMIN” și este membră a Asociaţiei Române a Profesioniştilor în Relaţii Publice.

Ioana Gruenwald este filolog de formaţie (absolventă a Facultăţii de Limbi Străine), cu o experienţă de peste 25 de ani în domeniul cărţii. A lucrat ca traducător, redactor şi apoi a condus, peste 10 ani de zile, Centrul de Carte Germană, birou la Bucureşti al Tîrgului de Carte de la Frankfurt. A organizat zeci de seminarii şi training-uri, cunoaşte generaţii întregi de editori, ilustratori, designeri, librari cărora le urmăreşte cu interes evoluţia.
Are avantajul de a fi cunoscut piaţa de carte din România de dinainte de ‘89 şi poate de aceea are o privire prea critică asupra celei de astăzi. Îşi doreşte să constate mai mult profesionalism şi fairplay, dar deocamdată e dornică de proiecte noi şi tot mai multe.

Luminița Corneanu este funcționar public, consilier la Direcția Politici Culturale din Ministerul Culturii. A absolvit Facultatea de Litere a Universității din Craiova (2000) şi este doctor în litere, cu o teză susținută la aceeași universitate. A publicat volumul “Leonid Dimov. Un oniric în Turnul Babel” (critică şi istorie literară, Ed. Cartea Românească, 2014), nominalizat la secțiunea debut a Premiilor Observator Cultural din 2015. Publică în reviste culturale începând din anul 2003, în prezent fiind recenzent al revistelor România literară şi Literatura de azi. A fost profesor de limba şi literatura română timp de nouă ani şi redactor al revistelor Mozaicul şi România literară.

Conceput ca un eveniment low budget concentrat pe elemente diferite de promovare (cinema-ul literar şi standul de autor), CDPL FEST-ul pune accent pe calitatea invitaţilor şi pe modul de a-i aduce în faţa publicului, fără a fi interesat de publicitate, de dragul publicului accidental.
În 34 de ediţii, peste 90 de scriitori de la case editoriale diferite au susţinut lecturi, conferinţe, au avut standuri personalizate, aici proiectându-se documentare literare din seria CDPL.DOC şi nu numai.
Deși nu se prezintă sub forma unui eveniment grandios, festivalul insistă pe aspecte ca: reprezentativitate, inovație, arhivare și interacțiune. Prin edițiile cu casa închisă (umanitare, cu bilet de intrare) și cele de spectacol (concerte, spectacole de teatru), CDPL FEST-ul încearcă să îmbine lecturile tradiționale cu forme concrete de promovare a literaturii contemporane. Fără să se limiteze la autorii cu cărți la CDPL, FEST-ul face dovadă că o editură poate da un semnal de normalitate și fair play într-o industrie a competiției de culoar propriu.
Se urmărește găsirea unor modalități nu doar interactive de promovare, ci și conturarea unei platforme contemporane reprezentative. Nu sunt excluse revistele și instituțiile literare sau proiectele studențești semnificative, iar o atenție deosebită este acordată istoriei editurilor.
În 2014, la Gala Bun de tipar, gala excelenţei editoriale româneşti,CDPL FEST a fost nominalizat la secţiunea Cea mai bună campanie de marketing / PR / CSR.

Adresa